Verhuizen deel 1 - Reisverslag uit Wellington, Verenigde Staten van Esther Bukkems - WaarBenJij.nu Verhuizen deel 1 - Reisverslag uit Wellington, Verenigde Staten van Esther Bukkems - WaarBenJij.nu

Verhuizen deel 1

Door: Esther Bukkems

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 December 2013 | Verenigde Staten, Wellington

Daar ben ik weer!

Hopelijk hebben jullie allemaal net zon mooie kerst gehad als ik hier!
Het was allemaal wat anders dan anders maar zeker niet minder leuk.

Mijn eerste christmas stocking, kerst brunch bij 'The Breakers'.
Dat is een super mooi hotel/restaurant waar je dus een fortuin betaald om daar binnen te komen, kerst diner, en cadeaus!

Kerstochtend hebben we onze cadeaus opengemaakt, ik heb shirts van WEF gekregen (Winter Equestrian Festival), wat luchtjes/shampoos enz. en een hoop lekkers.

Ook zitten voor ons de eerste concoursen er al op.
Ik heb mijn debuut gehad in de hunterwereld.
Een hunter is geen gewoon springpaard, Bij een hunterconcours zitten een hoop extra regels en alles moet er zo mooi en zo makkelijk mogelijk uitzien. Allemaal erg apart om mee te maken.

De 'gewone' springpaarden doen het tot nu toe allemaal super op concours. Afgelopen weekend zijn we met 2 Nederlandse paarden op concours geweest 3 dagen. Deze 2 toppers doen het super!
(Uiteraard paarden uit team Esther!)
Over team Esther gesproken, eerst hadden Rubio en ik ieder 5 paarden. Uit mijn team werd er eentje al snel genoeg verkocht.
Nog geen uur later had ik een paard van Rubio in mijn team erbij met een wond op zijn been die Rubio niet goed verzorgde..
Toen was de stand 5-4.
Afgelopen vrijdag zijn we met 4 paarden verhuisd naar de nieuwe stal.
Toen was de stand 4-5
Ik ga dan sochtends met de auto naar die stal, voer de paarden, zet ze op de wei en maak de stallen schoon.
Dan rij ik terug naar de andere 5 paarden en help daar de rest van de dag mee.
Maar uiteraard begon meneer rubio al te zeuren na 5 minuten dat hij een paard meer had dan mij.

Zondag had alleen Atlantis van de 2 nederlandse paarden concours en de planning was om hem met een buitenrit na het concours naar de nieuwe stal te brengen.
Maar aangezien dat zo'n watje is alleen kwam ik met het idee om Pegasus erbij op de trailer te zetten naar concour en als Atlantis klaar was om dan met z'n tweeën met een buitenrit naar de stal te gaan.
Zo gezegd, zo gedaan.
....... Alhoewel........
We waren halverwege even 20 minuutjes verdwaald maar we zijn er toch gekomen.
De stand is nu 6-3.
Nu hoor je ineens Rubio niet meer klagen, vreemd he!?

Ik zou vandaag eigenlijk vrij hebben omdat ik vorige week maandag morgen voor alle 9 paarden gezorgd heb maar ik heb vandaag mijn 6 weer gedaan op de nieuwe stal.
Mij hoor je niet klagen, ik denk namelijk dat ik nieuwjaarsdag vrij ben.

Het eerste spektakel kan maar niet vroeg genoeg beginnen bij de nieuwe stal.
De klant van rick en cindy heeft zelf alles ontworpen.
Ze heeft 0,03 verstand van paarden en dat is nu wel te merken.
ze heeft 6 weides waarvan 4 zo klein zijn dat de paarden net hun kont kunnen draaien, maar ok.
De weides staan allemaal tegen elkaar in wat inhoud dat de paarden dus altijd contact kunnen hebben met elkaar omdat ze met hun nek over de omheining kunnen hangen.
Dat is dus vragen om problemen.
De paarden gaan zo met elkaar spelen en het spelen word uiteindelijk vechten.

Vandaag waren er dus twee aan het vechten en begonnen te steigeren.
Ik wou er heen lopen om ze uit elkaar te halen en voordat ik de kans kreeg hing er een al met zijn been in de poort vast.
Nou, dat was even drama want hoe krijg je een been van een paard wat 700 kilo weegt en wat een meter van de grond in de poort hangt eruit....
Nou, niet dus....
Ik stond daar te duwen en te trekken en moeilijk te doen tot ik dacht de enige oplossing te hebben. Het paard zo erg opjagen dat het weer ging steigeren en zo dus zijn been uit de poort trok.
Gelukkig lukte dit maar dat was wel even schrikken!

Vorige week zijn we bij vrienden van hun gaan eten.
Hun wonen aan een meer waar die avond een lichtjestocht was van boten.
Dit was erg mooi!
Weer andere vrienden van hun deden mee en pikte en paar van ons op zodat we mee konden varen in de optocht.

Morgen komen vrienden van rick en cindy uit Australië.
Hun komen in dit huis wonen en hun nemen hun groom (een Australisch meisje mee).
Die groom komt bij mij op de kamen er komt uiteindelijk ook met mij in het huisje bij de stal te wonen.
Nu maar hopen dat ze aardig is dus!

Hier heeft trouwens de Australische herder haar kruisband gescheurd!
De dierenarts zei: Meteen opereren.
En ik zei: Ik hoefde dat niet, gewoon rust en daarna spieren weer trainen.
Voordat ze de hond gingen opereren hebben Rick en Cindy maar even wat research gedaan op internet.
Daar kwam uit dat ze het beste de hond 8 weken rust konden geven waardoor het uit zichzelf kon helen en na die 8 weken naar de dierenarts gaan en kijken wat er moet gebeuren.

Jullie horen wel weer van me in 2014 waar verhuizen deel 2 zal plaatsvinden:
Esther at the poolhouse!!
Een fijne jaarwisseling allemaal en een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!!

  • 30 December 2013 - 18:52

    Rianne:

    Heej Essie,

    Wow dat is ff schrikken, gelukkig is het je toch gelukt om t paard weer los te halen.
    Ik vind btw dat je de verhalen erg leuk en duidelijk schrijft :)
    Tjuuu die rubio toch, jij dit igg goed je best daar zo te lezen !
    Bedankt voor je kaart, erg leuk! <3
    Gek om dit jaar zonder jou t jaar uit te knallen, maar als je terug komt feesten we alles dubbel en dwars over!

    Fijne Jaarwisseling & Nog veel succes met t verhuizen van deel 2 :P
    Geniet nog van t zwemmen!

    HAPPY NEW YEAR ! <3

    p.s. ohja zullen we binnenkort ff Skype ?


    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 12649

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 10 Februari 2014

Stage in Amerika

05 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Werken in Italië

Landen bezocht: