Ik leef in een film! - Reisverslag uit Wellington, Verenigde Staten van Esther Bukkems - WaarBenJij.nu Ik leef in een film! - Reisverslag uit Wellington, Verenigde Staten van Esther Bukkems - WaarBenJij.nu

Ik leef in een film!

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 December 2013 | Verenigde Staten, Wellington

Hallo allemaal,

Nou, zoals de titel al zegt: Ik leef in een film!!
Waar zal ik beginnen....
Je kent wel een film waar er zon krantenjongen door de straat fietst en een krant gooit naar elk groot huis in die straat. Nou, daar woon ik nu dus!
Als is dat als het goed is rond 1 januari voorbij.
Dan verhuis ik naar de stal die Cindy en Rick aan het bouwen zijn.
Daar krijg ik 'The Poolhouse', klinkt allemaal erg vervelend he!? ;)

We zijn er vorige week gaan kijken en het word echt heel mooi!
De stallen zijn al zo goed als af en the poolhouse eigenlijk ook op wat verven, water aansluiten en inrichten na.
Naast mijn huisje staat een kast van een huis van een klant van Rick en Cindy. Die heeft dit allemaal gebouwd en wil zelf ik het huis gaan wonen maar wil zelf niks met de paarden te maken hebben.
Ze vind rijden leuk maar wil niet vies worden, zon typetje zeg maar.

We zijn hier met 2 ruiters (Cindy en Rick), 2 grooms (Rubio en ik) en 10 paarden.
Elke groom heeft zijn eigen 5 paarden.
Van mijn 5 zijn er 4 die uit nederland komen en zelfs van Ger Poels Horses.
3 van die 4 zijn een paar dagen na mij aangekomen want die moesten nog een paar dagen in quarantaine.
In totaal zijn er 8 paarden die uit Nederland komen.

Het is hier elke dag zeker 25 graden, daar kan ik wel aan wennen!

Alles is hier groot! Huizen, auto's, concoursterein, zelfs de pot met pindakaaspretzels in groot!
Afgelopen week zijn we bij een enorme supermarkt boodschappen gaan doen, echt niet normaal in welke hoeveelheden je hier dingen kunt kopen!

Gister zouden we eigenlijk ons eerste concours hebben maar helaas was het paard niet helemaal in orde en hebben we het maar een weekje uitgesteld.
Dus hopelijk eind deze week wel een concours en dan meteen met bijna alle paarden!
Vanmiddag komen de eerste klanten al voor een van de nederlandse paarden.

Eergisteren zijn we op een lange buitenrit geweest met zijn drieën.
Dat was echt lekker relaxen.
Uiteraard was het enige paard wat af en toe achterstevoren ging staan het paard waar ik op zat!
Maar toch heelhuids weer op stal aangekomen.

Gister zijn we gaan trainen een paar stallen verderop (Hier zijn trouwens alleen maar stallen in de buurt, geen gewone woonhuizen).
Cindy ging op het paard daarheen, Rick op de golfcar en ik kwam na met een ander paard.
Het is hier allemaal lekker relaxed maar wel gewoon optijd klaar zijn.
Elke dag hebben we voor de middag alle 10 paarden gedaan en hoeven we smiddags dus alleen nog maar een paar paarden in de wei te doen en voeren.

In het begin van vorige week zijn we met de hunters gaan oefenen op het concoursterein.
We zijn daar met de trailer heen gegaan en eenmaal daar aangekomen gingen cindy en rick te paard naar de ring, Rubio bleef bij de trailer en ik met de quad naar de ring.
De quad word waarschijnlijk ook mijn 'auto' als ik in the poolhouse woon.
Was wel even wennen dat schakelen op de quad maar wel erg leuk!

We gaan ongeveer elke dag wel uiteten, dat kan zijn met lunch, ontbijt of 's avonds of zelf alle 3!
We gaan ook vaak met of bij vrienden van hun eten dus vervelen hoef ik niet hier!

Ik hoop dat pap en mam plaats hebben gemaakt of nog gaan maken voor 1 extra hond want die australische herder van hier is zo leuk!!
Als ik mijn slaapkamer deur een beetje openlaat ligt die muts zo op het extra bed in mijn kamer.

Wij gaan zo ontbijten!
Tot een volgend verslag!

  • 16 December 2013 - 19:49

    Sylvia:

    Jaaaaa super leuk Esther.
    Stuur je de zon ook een beetje onze kant op? :)
    Snel keertje skypen!

    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 12645

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 10 Februari 2014

Stage in Amerika

05 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Werken in Italië

Landen bezocht: